forum.kraljevo.com

Forum posetilaca internet prezentacije www.kraljevo.com
Danas je 23 Jan 2021, 12:02

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 2 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: MOSTOVI U KRALJEVU
PostPoslato: 19 Apr 2007, 16:37 
OffLine
Pravi kraljevčanin :)
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Jan 2007, 00:58
Postovi: 380
LJUDI, PAŠĆE MOST!

Most kraljevačke Fabrike vagona opasan po prolaznike, a svako ko prelazi preko njega radi to na sopstvenu odgovornost
KRALJEVO - Više stotina radnika kraljevačke Fabrike vagona i učenika Mašinsko-tehničke škole "14. oktobar" svakodnevno prelaze preko mosta, zapravo "pasarele" u Dositejevoj ulici, iako dobro znaju da tako ugrožavaju svoje živote.

Pre petnaestak godina, naime, građevinska inspekcija zabranila je upotrebu ove građevine i naložila vlasniku, Fabrici vagona, da je zatvori za upotrebu. Postavljene metalne mreže i prepreke su, međutim, uklonili oni koji najčešće ovuda prolaze, a upozorenje da je prelazak preko mosta opasan po život očigledno da nikoga nije uznemirilo.

- Dobro se sećam da je devedesetih godina most bio zatvoren tako što su postavljene metalne mreže. Žureći na posao, mi smo jednog jutra metalnom šipkom odvalili prepreke i od tada prolazimo tuda na sopstvenu odgovornost. Ovo je najbliži put do Fabrike vagona i škole iz ovog dela grada i zato gotovo svi idu ovuda - rekao nam je Jovan Mišković, nekadašnji radnik FVK, koji, inače, stanuje u blizini "pasarele".

Most preko dvadesetak pružnih koloseka izgrađen je pre pola veka. Drveni stepenici su odavno istruleli, a metalna konstrukcija oslabila. Građevinska inspekcija je 1992. godine ustanovila da je stabilnost građevine narušena, pa je Fabrici vagona naložila da je popravi ili zatvori. Novca za obnavljanje mosta nije bilo.

- Svi naši radnici dobro znaju da je prelazak preko pasarele rizičan. Veliko i uočljivo upozorenje stajalo je do pre koji dan. Mi smo ovih dana popravili trule stepenike, ali most je i dalje zvanično zabranjen za upotrebu. Nismo u prilici da išta drugo uradimo, pa svima koji na sopstvenu odgovornost ovuda prolaze predlažemo da koriste železnički most u Ulici oktobarskih žrtava - kaže Nikola Petrović, zamenik direktora Fabrike vagona.

Da je stabilnost pasarele ozbiljno ugrožena, govore i procene građevinskih inženjera da bi odavno pala da je intenzitet železničkog saobraćaja ostao na nekadašnjem nivou. Železnički čvor u Kraljevu jedan je od najvećih u Srbiji, ali poslednjih godina ovuda prođe svega desetak vozova dnevno.


I učenici koriste pasarelu

I učenici Mašinske škole su upozoreni da ne koriste fabrički most, ali malo se ko od njih obazire na upozorenje.
- Znamo da je rizično prelaziti preko mosta, pročitali smo obaveštenje, ali dok prelazimo preko njega, ne razmišljamo o tome da svakog časa može pasti. Računamo da se to neće desiti dok mi pretrčimo tih stotinak metara - rekli su nam učenice škole koje smo zatekli kako prelaze most.
Kurir,18.04.07.g.


Poslednji put menjao andjela pizelly dana 25 Maj 2007, 20:46, izmenjena 2 puta

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 25 Maj 2007, 20:45 
OffLine
Pravi kraljevčanin :)
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Jan 2007, 00:58
Postovi: 380
Милева Луковић, из Маглича код Краљева, није једина у краљевачкој општини која приликом преласка преко висећег моста умало није настрадала

Ризичан прелазак преко моста


Краљево – Понекад није ни добро кад град, попут Краљева, лежи на три реке. Треба много мостова, а паре увек недостају. Зато су, рецимо, преко Ибра, на подручју краљевачке општине мостови, и према оценама стручњака, у катастрофалном стању. Једини градски мост, који је увек преоптерећен путничким и теретним возилима, служи већ пола века и за који месец биће му придодат још један, нови, јер је за то било крајње време, не само због саобраћајне гужве... Већина осталих мостова преко Ибра, од Краљева до варошице Ушће, а реч је о раздаљини од педесетак километара, саграђена је после рата и највише је висећих, односно оних који су „закачени” на челичне сајле којима је премошћена река.

Први узводно од Краљева, иначе највише сликан на разгледницама Матарушке Бање, једини поседује употребну дозволу пошто је пре петнаестак година хитно реконструисан. Та обнова је уследила после случаја у коме само пуком срећом није погинуло више људи. Наиме, 26. јула 1987. године одржавао се традиционални сабор у овој бањи, народа је било пуно, било је гужве и на мосту тако да су под теретом попуцале сајле и многе „саборџије” су се нашле у реци, а више њих је задобило лакше и теже озледе...

Неки километар даље, у селу Прогорелици постоји ужи висећи мост саграђен још 1951. године. Прелазили су њиме мештани села Матаруга и Прогорелице све до пре пет, шест година када су истрошене сајле, такође, попуцале.

– Таман што је преко њега прешла Рада Максимовић из Матаруга – прича за „Политику” Станоје Јосифљевић, чија је кућа у близини овог моста – мост се сручио у Ибар. Она није била одмакла ни десетак метара. После смо ми мештани, уз помоћ општине, мост, колико је то могло, обновили.

Посебна прича су два висећа моста у селу Богутовцу, један узани, зову га пешачки, који се лелуја и преко кога може пролазити само по један пешак. Други је нешто шири, али трулог и „крпљеног” пода. Но, преко њега мештани Богутовца и села Замчања прелазе и аутомобилима, полако, метар по метар... као циркузанти преко жице.

– Шта можемо друго – купујемо аутомобиле примерене ширине. Дешава се да док преко моста возимо испод неког точка пукне трула даска, а онда је то велика мука... Срећом, још нико није пропао, а само због тог страха и те невоље село Замчање ће, ако се нешто не предузме, нестати. Иселио се одавде народ, остало је само двадесетак кућа – каже Милан Пантовић, који овде живи на једној а ради на другој обали Ибра и свакодневно аутомобилом прелази мост.

У сличном стању је и мост у месту Добре Стране, а наша јучерашња прича о пропадању кроз под моста Милеве Луковић, коју је из набујалог Ибра спасио Зоран Јовановић, довољно говори о стању тог висећег моста.

Овај случај очигледно је подстакао општинске грађевинске инспекторе да обиђу мост у Магличу и да, како нам објашњава њихов шеф Душан Костић, поново, као пре десетак година, донесу решење о забрани коришћења свих ових мостова, осим оног у Матарушкој Бањи. Наравно, у њиховој надлежности није и решење за оне који те мостове морају да користе.

– Пре десетак година донели смо решења о забрани коришћења и наложили општинској дирекцији да то видно обележе и народ упозори на опасност. Не знам зашто то није урађено – прича Костић.

Ненад Нерић, надзорни орган поменуте дирекције, тврди да је то учињено, али су непознати вандали табле скинули. Он нам је још објаснио да постоје стручни елаборати о стању свих ових мостова који нису за употребу.

– Неопходна је – каже Нерић – поправка или замена постављањем бетонских или челичних конструкција. Но, то понајвише зависи од буџетских могућности општине, јер је реч о већим новчаним издвајањима.

Тако, док се ти услови не створе у овом крају ће, по свему судећи, мостови спајати људе, али су им бити и права мора док се не домогну друге обале реке.
М. Дугалић
[објављено: 24.05.2007.]
www.politika.co.yu


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 2 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
cron
POWERED_BY
Prevod - www.CyberCom.rs