Mašinska industrija

Sve o privredi Kraljeva. Mala, srednja, velika preduzeća, firme, preduzetnici, privatizacija... Male (i velike) oglase postujte tamo gde im je mesto, ne u ovom delu...

Moderator: Moderatori

Mašinska industrija

Postod andjela pizelly » 20 Mar 2007, 22:40

Mašinska industrija

Ova grana industrije zapošljavala je oko 3000 radnika do 1990. godine a sada se broj zaposlenih sveo na oko 30% tog broja.

Najznačajniji proizvodni kapaciteti na području naše Opštine su proizvodnja svih vrsta teretnih vagona, drumskih priključnih vozila, čeličnih konstrukcija, rezervoarskih prostora, odlivaka od sivog liva, opruga, grejača klima uređaja, metalne opreme, cevi i profila. Trenutna uposlenost kapaciteta kreće se između 15 i 40%.

Za proizvodnju pomenutih proizvoda naša metalska industrija poseduje zadovoljavajući proizvodni prostor, prateću infrastrukturu (električna energija, prirodni gas) i relativno dobru kvalifikacionu strukturu radne snage.

Zajednička ulaganja sa inostranim firmama rešila bi problem zastarele opreme čime bi se mogla organizovati savremena proizvodnja, a kapaciteti bi se mogli u potpunosti iskoristiti u budućem razvoju Srbije.
izvor
Korisnikov avatar
andjela pizelly
Pravi kraljevčanin :)
 
Postovi: 380
Pridružio se: 25 Jan 2007, 00:58

Postod andjela pizelly » 13 Jul 2007, 19:55

Вагони за немачке железнице

Први пут после две деценије краљевачка Фабрика вагона производи за европско тржиште. – Зашто није у конкуренцији за домаће послове?

Производња „немачких” вагона
(Фото М. Дугалић)


Краљево – Потпуна запосленост капацитета, повећање броја радника и отворен конкурс за још две стотине инжењера, економиста и мајстора, а уз то редовне плате, па још да су мало веће... и била би то необично лепа вест за краљевачку Фабрику вагона. Више од деценију је, наиме, тај колектив таворио, био на ивици пропасти, а пре две године је приватизован тако да је сада у власништву украјинске фирме чији је назив Индустријски савез Домбаса.

Генерални директор Бошко Славковић каже за „Политику” да ће највећи погон, тамо где се производе теретни вагони, бити потпуно запослен наредних годину и по дана само због обавеза према једном пословном уговору – производњи 915 такозваних плато-вагона за немачке железнице.

– Посао вреди око 45 милиона евра – објашњава Славковић – а склопљен је још крајем прошле године, посредством француске фирме „Туакс”. До пре неколико дана чекали смо на сертификате да можемо производити за европско тржиште, посебно за заваривачке послове и то смо недавно добили. Вагон је сада на такозваном супервештачењу у Чешкој тако да производња креће ускоро, у обавези смо да посао окончамо до краја 2008. године. Иначе, тренутно производимо други део од укупно 20 уговорених вагона за превоз аутомобила за купца из Ирана.

Славковић нам је још објаснио да је највећа невоља обезбеђење радника. Протеклих неколико месеци повећан је број запослених са око 800 на 1020, а сада је расписан конкурс за још две стотине. Поред инжењера и економиста, овој фабрици је потребан већи број заваривача, бравара, глодача и металостругара те зато, у сарадњи са општинском службом запошљавања, организују обуке и преквалификације незапослених који желе да раде ове послове.

Од радника у производним халама дознајемо да су плате редовне, али радници тврде да су још увек ниске. Рецимо, производни радник месечно може да заради око 25.000 динара. Руководство, међутим, тврди да ова фабрика још не остварује доходак који би омогућио одмах већи пораст зарада.

Директор погона „Вагоноградње” Свјетослав Серјук тврди да су у плану улагања у убрзану модернизацију погона ливнице која ће производити челични лив за вагоне, као и опремање трећег производног дела, то јест „Термопластике”. Све је било у функцији повећања производње вагона од садашњих четрдесет на стотину месечно и то од наредне године.

– Вагоне ћемо производити за европско и светско тржиште – додаје Серјук – јер за домаће железнице не испуњавамо тендерске услове. Рецимо, иако смо откупили документацију, на последњем конкурсу нисмо учествовали након што смо проценили да посао не можемо добити. Постављени су тако високи критеријуми у погледу искуства у производњи конкретних вагона, висини раније оствареног прихода и бакарских гаранција. Те захтеве нисмо испуњавали. И то не само ми него ниједна фабрика у Србији.
М. Дугалић
[објављено: 12.07.2007.]
www.politika.co.yu
Korisnikov avatar
andjela pizelly
Pravi kraljevčanin :)
 
Postovi: 380
Pridružio se: 25 Jan 2007, 00:58

Postod Oziris » 15 Sep 2007, 18:40

To je nasa drzava, uvozice vagone od 70 000e umesto da mupi domace za 35 000e koji su podjednako kvalitetni (posto mi znamo praviti samo velike stvari kako treba) samo da bi neko stavio kajmak u dzep, umesto da domace firme imaju prednost, i tako planiraju da smanje nezaposlenost.
pert em hru
Korisnikov avatar
Oziris
Pravi kraljevčanin :)
 
Postovi: 283
Pridružio se: 18 Apr 2007, 22:02
Lokacija: Abydos

Re: Mašinska industrija

Postod andjela pizelly » 17 Jun 2008, 12:13

Vagoni iz Kraljeva putuju u Nemačku

Kraljevo -- Iz kraljevačke Fabrike vagona put Nemačke krenula je kompozicija od 30 plato-vagona za prevoz kontejnera.

Slika

Prema ugovoru sa naručiocem posla, francuskom firmom Tuaks, trebalo je da vagoni budu isporučeni pre godinu dana.

Fabrika vagona je prema ugovoru sa Tuaksom, vrednosti 50 miliona evra, za potrebe Nemačke železnice ugovorila proizvodnju 915 vagona, od kojih je do kraja 2007. godine trebalo da isporuči 300.

Zbog poskupljenja repro-materijala, ugovorena cena od 50 hiljada evra po vagonu postala je mnogo niža od tržišne vrednosti i neisplativa za kraljevačku fabriku.

Posle višemešečnih pregovora sa francuskim kupcem, postignut je kompromis da za prvi kontingent od 120 vagona koji su prošli testove u

Češkoj, cena jednog vagona bude podignuta na 60 hiljada evra.

Zahvaljujući pozitivnim ocenama čeških stručnjaka koji su tri meseca ispitivali kraljevačke vagone, Fabrika vagona je dobila međunarodni TSI sekrtifikat koji joj otvara vrata svetskog tržišta.
b92.net
Korisnikov avatar
andjela pizelly
Pravi kraljevčanin :)
 
Postovi: 380
Pridružio se: 25 Jan 2007, 00:58

Re: Mašinska industrija

Postod coper » 18 Jun 2008, 11:32

jos samo da pocnemo praviti vagone za tgv :lol:
pa mi smo jedna velika pukotina u ovom svetu, ne samo da smo pukotina nego smo i najveca pukotina.
da bi nesto bilo kako treba u ovoj zemlji koja je sve uzasnija i uzasnija, treba da se odrede prioriteti prilikom upisa u srednje skole i tako na vreme obezbedi nesto za buducnost grada i zemlje.

kod nas imaju benificiju vojnici i policajci :!: :!: a zasta molim vas recite mi, toliko mi je to nejasno.
vozacima autobusa dali nekih smesnih (nisam siguran) 3 meseca. pa jel to normalno?

to poistovecivanje odredjenih poziva, tj. zanimanja je dovelo nas u ovakvo sranje i tesko ce nam biti bolje u bliskoj buducnosti.

vozac autobusa koji ima tako zahebano zanimanje mora imati najmanje 6 meseci i po mogucstvu i vise, zavisi da li vozi gradski prevoz ili medjugradski.
dalje...
vozaci kamiona "profesionalci" moraju imati minimum 3 meseca benificije, jer su takodje na teskim radnim mestima.
osobama koje rade u rudnicima i na slicnim teskim radnim mestima treba povecati benificiju.
sve to kada bi se uzelo u obzir, pa se ...............................
....................variocima i tako teskim zanatima poveca radna benificija na minimum, odnosno bas na 6 meseci, onda bi se malo popravilo stanje i u zemlji, i bas u toj fabrici vagona.

dobra plata i dobra benificija. ovo ce da razume samo onaj ko zna kakvo je to radno mesto.

a neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, mi dali policajcima benificiju. a zasta molim vas?
za sedenje u kaficima?
za sedenje u kolima na raskrsnicama?
za ono sto ne smeju prici u tucu da sprece losa dela? podrzavam za interventnu, i to na 6 meseci benificija.
a ovi ostali, benificiju mogu imati iskljucivo i samo nijedan dan po godini !!!

takvom rekonstrukcijom,, o pravilima benificije, bi doziveli mi pravu srecu i u zemlji i nasem kraljevu.
ja nemam tesko radno mesto, niti sam se opredelio za takvo zanimanje, i ne trazim za sebe ni jedan dan benificije.

evo jedan apel, za one koji procitaju, a mogu da nesto urade po pitanju toga.... dajte da se benificija na teskim radnim mestima dovede na minimum 6 meseci !
Korisnikov avatar
coper
Pravi kraljevčanin :)
 
Postovi: 371
Pridružio se: 26 Maj 2006, 01:42


Povratak na Privreda

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron